Robotik Radikal Prostatektomi Avantajları - Hastalar açık operasyonlara göre daha erken hastaneden taburcu edilebilmektedir.

Robotik prostat kanseri ameliyatı avantajları

Kanama kontrolü

Kullanılan aletlerin ince olması ve operasyon sahasını büyütebilen yüksek çözünürlüklü kameralar yardımı ile kanamalar daha net olarak görülebilmekte ve erkenden durdurulmaktadır.

Ağrı azlığı

Klasik açık cerrahideki 20-25 cmlik kesiler yerine 3-5 adet delikten ameliyat gerçekleÅŸtirilmesinden dolayı hastalar açık operasyonlardan daha az aÄŸrı hissetmektedirler.  Daha az aÄŸrı kesici ilaç kullanmaktadırlar.

Hastanede daha az yatış

Hastalar açık operasyonlara göre daha erken hastaneden taburcu edilebilmektedir. Özellikle yara iyileşmesinin gecikmesi halindeki uzamış ve tekrar yatışlar daha azdır.Ameliyat yara yeri bakımı çok daha kolaydır.

İdrar sondası süresinin azlığı

Prostat kanseri ameliyatı sırasında idrar kesesi ile idrar yolunun birbirine dikilmesi ve sonda takılması gerekir, Robotik radikal prostatektomi de su geçirmez şekilde dikilebilmesi nedeniyle sonda denilen kateter 5-7 gün içerisinde alınabilmektedir.

Daha iyi idrar kontrolü

Sondanın çıkarılmasından sonra idrar kontrolü daha erken sağlanmaktadır. İdrar kanalının daha uzun bırakılması ve idrar kaslarına daha az zarar verilmesi idrar kontrolünün erken oluşmasını sağlamaktadır.

Daha az cilt kesisi

Klasik açık cerrahideki 20-25 cmlik kesi izi yerine yerine 3-5 adet ufak sıyrığı andıran kesi izi kalır.