Peyronie -hastalığının medikal, Şok dalga EDSWT, Vakum ve Traksiyon tedavisi

Peyroni, peniste çıkan bu ÅŸiÅŸlik erkeklerin en büyük kabusu olmaya adaydır. Peyroni hastalığı penis içerisinde çıkan sert plak, kitle olarak tanımlanır.

​

Peyronie hastalıgı, penisin içinde ele gelen sert fibröz skar dokusunun gelismesidir.

​

Peyroni, peniste çıkan bu ÅŸiÅŸlik erkeklerin en büyük kabusu olmaya adaydır.  Peyroni hastalığı penis içerisinde çıkan sert plak olarak da tanımlanır. Bu sert plak veya kitle kollajen, elastin ve fibrin liflerinden oluÅŸmaktadır. Kanser gibi ölümcül deÄŸildir ancak penisin sertleÅŸme canlılığını sonlandırır.

Penisin ÅŸekil ve boyutu deÄŸiÅŸir ve sertleÅŸme sırasında kavisli bir hala sahip olur bazı erkeklerde belirgin bir bükülme veya aÄŸrıya neden olur.

Bir erkekte bu hastalığın görülme ÅŸansızlıgı %1 oranındadır.

Bu hastalık 10 yaşından 70 yaşına kadar görülebilse de, orta yaÅŸlı erkeklerde sık görülür. Bir erkekte bu hastalığın görülme ÅŸansızlığı %1 oranındadır. Kendi kiÅŸisel düÅŸüncem Türkiye’de çok daha yaygın olduÄŸu yönündedir. Penisin içinde sert kitle, peniste sertleÅŸme sırasında aÄŸrı, sertleÅŸmede azalma, ve peniste aÄŸrı ile ortaya çıkar. Travma, damar hastalığı ve enfeksiyonlar neticesinde ortaya çıktığı düÅŸünülür.

​

SertleÅŸme Problemli Peyronie Hastalıklı Erkeklere (PDE5'lere veya ICI'ye yanıt vermeyen) Öneriler:

Penil protezlerin yerleÅŸtirilmesi
Protez sırasında, yardımcı manevraların kullanımı (manuel modelleme, insizyon)

Vakum ereksiyon cihazının kullanımı

Araştırma Aşamasında Tedaviler
Kök hücre tedavisi

Hastalığın Erken Evresinde Erkeklere Öneriler

Penil traksiyon tedavisi (hastalığın kötüleÅŸme derecesini sınırlar)

İsteğe bağlı

Xiaflex (eÄŸriliÄŸi düzeltmek için)
İnterferon (eğrilikte daha hafif iyileşme; ağrıyı daha hızlı iyileştirir)
Verapamil (Xiaflex veya Interferon'a kıyasla muhtemelen en az etkili, ancak bir seçenek)

Tavsiye edilmeyen
Cerrahi
Shockwave tedavisi

Araştırma Aşamasında Tedaviler (yetersiz veri)
Oral tedaviler
Topikal tedaviler
Kök hücreler

Kronik Hastalık Döneminde Erkekler Öneriler

Xiaflex + RestoreX + Sildenafil

Yalnızca RestoreX
Cerrahi (şiddetine bağlı olarak plikasyon veya insizyon / eksizyon ve aşılama)
İnterferon (eğrilikte daha hafif iyileşme; ağrıyı daha hızlı iyileştirir)

Tavsiye Edilmeyen

Oral tedaviler
Topikal tedaviler
Ä°ntralesional steroidler

Araştırma Aşamasında Tedaviler (yetersiz veri)

Kök hücreler

Kök hücre tedavisi:

Peyronie hastalığında PRP ve Kök hücre tedavisi yeni uygulanmaya baÅŸlamıştır. YaÄŸ kaynaklı kök hücre tedavisi olan Adipose-derived stem cell penis hemodinamisini iyileÅŸtirdiÄŸi deneysel çalışmalarda ilerisi için kullanılabileceÄŸi gösterilmiÅŸtir.

​

Åžok dalga tedavisi (ESWT):

Hastalara haftada 1 kez (2000-3000 impuls) ESWT peyroni hastalığında kullanılmaktadır.

Traksiyon cihazı:

Dokunun dereceli olarak traksiyonu ile ekstansiyonu hücre proliferasyonuna, plağın devamlı ekstansiyonu kollajenaz aktivasyonuna neden olduÄŸu gösterilmiÅŸtir 2–8 saat 6 ay boyunca traksiyon sonunda %30 hastada kurvaturda azalma (30 derece) ve %50 hastada sertleÅŸme skorunda düzelme izlenmektedir.

Vakum cihazı:

Peyronie hastalığında kullanımı traksiyon cihazı ile aynı prensipledir. 12 hafta boyunca günde 2 kez (10 dakika) kullanımı  penis boyunda ortalama 0.5 cm uzama  ve kurvaturda %67 azalma mümkündür.

Ağızdan ve Enjeksiyon Medikal tedavi

Klostridyal kollajenaz:

Dupuytren kontraktüründe FDA onaylı bir intralezyonal ürün olan klostridyum histolitikum kollajenaz (KHK) son yıllarda PH tedavisinde ikullanılmaktadır. AÄŸrı, kurvatur ve  plak hacminde anlamlı azalma saptanmıştır.

KolÅŸisin:

Peyronie hastalığında kullanımı antiinflamatuar özelliÄŸi nedeniyledir. Günlük 1 mg doz ile 3–5 ay tedavi sonunda aÄŸrıda %95 azalma ve kurvaturda %30 iyileÅŸme rapor edilmiÅŸtir.

Vitamin E:

YaÄŸda çözünebilen, serbest oksijen radikallerinin sayısını azaltan doÄŸal antioksidandır. Peyronie hastalığında artmış serbest oksijen radikalleri ve yara iyileÅŸmesinin uzamış inflamatuar fazı daha önce gösterilmiÅŸtir. 12 aylık tedavi sonunda penil plak hacminde anlamlı küçülme izlenmesine raÄŸmen, kurvatur ve aÄŸrıda anlamlı fark saptanmamıştır.

Potasyum Para-aminobenzoat (Potaba):

Çift kör, plasebo kontrollü bir çalışmada potaba grubunda plaseboya göre anlamlı yanıt artışı izlenmiÅŸtir (%74.3 vs %50 ). Günlük 3 gr (4 doz/gün), 12 aylık tedavi sonunda penil plak hacminde anlamlı küçülme izlenmesine raÄŸmen, kurvatur ve aÄŸrıda anlamlı fark saptanmamıştır. Pahalı ve zor bulunan bir ilaç olması dezavantajları arasındadır. Bulantı, kaşıntı, üÅŸüme, titreme, konfüzyon gibi yan etkilere sahiptir.

Karnitin, Pentoksifilin, Koenzim Q10, Omega 3:

AÄŸrı, kurvatur ve  plak hacminde anlamlı azalma saptanmamıştır.

​

YASAL UYARI : 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu uyarınca tüm haklarımız saklıdır. Sitemizde yayınlanan tüm içerikler , alıntı yapılan sayfaya aktif link verilerek kullanılabilir. Bu kurala uymayanlar hakkında hukuki yollara baÅŸvurulacaktır.

Referanslar

1. Safarinejad MR, Asgari M. A double-bind placebo-controlled study of the efficacy and safety of pentoxyfylline in early chronic Peyronie’s disease. BJU Int. 2010;106(2)
2. Chung E, Deyoung L. The role of PDE5 inhibitors in penile septal scar remodeling: assessment of clinical and radiological outcomes. J Sex Med. 2011;8(5):1472–7.
3. Safarinejad MR. Safety and efficacy of coenzyme Q10 supplementation in early chornic Peyronie’s disease: a double-blind, placebo controlled study. Int J Impot Res. 2010;22(5)
4. Tan RB, Sangkum P, Mitchell GC, Hellstrom WJ. Update on medical management of Peyronie’s disease. Curr Urol Rep. 2014 Jun;15(6):415.
5. Jordan G. The use of intralesional clostridial collagenase injection therapy for Peyronie disease: a prospective, single-center, nonplacebocontrolled study. J Sex Med. 2008;5
6. Hellstrom WJ, Kendirci M. Single-blind, multicenter, placebo controlled, paralel study to assess the safety and efficacy of intralesional interferon alpha-2B for minimally invasive treatment for Peyronie disease. J Urol. 2006;176:394–8.
7. Fitch 3rd WP, Easterling W. Topical verapamil HCl, topical trifluoperazine, and topical magnesium sulfate for the treatment of Peyronie disease a placebo-controlled pilot study. J Sex Med. 2007;4:477–84.
8. Greenfield JM, Shah S. Verapamil versus saline in electromotive drug administration for Peyronie disease: a double-blind, placebo controlled 9.Paulis G, Brancato T. Efficacy of vitamin E in the conservative treatment of Peyronie’s disease: legend of reality?A controlled study of 70 cases. Andrology.2013;1(1)
10. Paulis G, D’Ascenzo R. Effectiveness of antioxidants (propolis, blueberry, vitaminE) associated with verapamil in the medical management of Peyronie’s disease: a study of 151 cases. Int J Androl. 2012;35(4)