Flexible lazer taş ameliyatı Dr Tuncay Taş

Küçük penis

Çocuk ve bebeklerde

Küçük penise yaklaşım.

Penisin normal olmadığına veya küçük olduğuna karar verebilmek için gerdirilmiş penis boyunu ölçmek gerekir. Gerdirilmiş penis uzunluğunu ölçmek için penis gerdirilir ve penis kökünden ucuna kadar olan uzunluk özel bir cetvel ile ölçülür. Gerdirilen bu boy sertleşme halindeki boyla hemen hemen aynıdır.

Küçük penisi olan çocuklara erkeklik hormonu  tedavisi uygulanabilir. Bu tedavi direk penise krem uygulaması şeklinde olabileceği gibi, kas içi erkeklik hormonu  enjeksiyonu şeklinde de yapılabilir.

Küçük penisi olan çocukların erken tedavisi, hem normal penis büyümesini hem de erişkin yaşamda normal cinsel fonksiyonları kazanmasını sağlar.

Ergenlik öncesi Türk erkek çocuklarında normal gerdirilmiş penis boyu tablosu (Cinaz et al. Foundation Acta Pædiatrica 2012 101)

Bilmeniz gerekenler //

Penis büyümesi anne karnında ve doğduktan sonra testosteron hormonunun kontrolü altındadır. Testosteron sentez ve salgısını bozan hipofiz bezi hastalıkları, testislerle ilgili problemler, bazı cinsel gelişim bozuklukları penis küçüklüğüne neden olabilir. Mutlaka bu çocukların bir endokrinolji uzmanı tarafından değerlendirilmesi gerekir.

Çocuklarda penis büyüklüğü

Çocuklarda penis büyüklüğü değerlendirilmesi gereken bir durumdur. Penis eğikliğine sebep olabilmesi bakımında üroloji uzmanı tarafından değerlendirilmeli ayrıca böbrek üstü bezi hastalıklarında penis büyüklüğü ilk bulgulardan olabilmektedir endokrinoloji uzmanı tarafından değerlendirilmelidir.