da Vinci® Robotik Radikal Prostatektomi hasta önerileri - prostat kanseri tanısı alan hastanın planlanan ameliyat zamanı prostat biopsisinden 3-6 hafta sonradır.

Robotik cerrahi ameliyatı öncesinde yapılması gerekenler nelerdir?

Prostat kanseri tanısı alan hastanın planlanan ameliyat zamanı prostat biopsisinden 3-6 hafta sonradır. Bu süre kanserin için bekleme ya da geç kalınmış zaman anlamına gelmez. Kanserin bu süre zarfında yayılma ihtimali gibi bir risk yoktur. Beklemenin asıl amacı biopsi nedeniyle oluşan ödem ve yapışıklığın iyileşmesini beklemektir. Kanser ve kanama kontrolün daha iyi yapılaması bu bekleme süresi önemlidir. Aspirin, Warfarin, klopidogrel (Plavix) ve anti-inflamatuar ağrı kesiciler kanma riskini artırabileceğinden doktorunuzun kontrolünde, cerrahi öncesi kesilecektir.

Robotik cerrahi ameliyatı öncesi hastanede hastaları neler bekliyor?

Ameliyattan bir gün önce akşamüstü sizi hastaneye adınıza rezerve edilmiş tek kişilik odaya yatırıyoruz. Hastaneye yattığınızda anestezi doktorumuz sizin yapılmış olan tahlillerinizi görüyor ve ameliyat sonrası yoğun bakıma ihtiyacınız olup olmadığını belirliyor. Ameliyat öncesinde stres yapmamanız için size ilaç tedavileri ve barsak temizliği yapılıyor. Saat gece 12’den sonra bir şey yeme içmenize izin verilmiyor.

Ameliyat sabahı ameliyat ne zaman başlıyor?

Ameliyat sabahı ilk vaka saat 07.30’da ameliyathanede olur. Anestezi ekibimiz son kontrollerinin ardından hastayı uyutur. Bu aşamadan sonra hastanın karnına, içinden robotun kollarını yerleştireceğimiz 5 adet "8 mm" büyüklüğündeki delikleri açıyoruz ve robotun kollarını açılmış olan bu deliklere bağlıyoruz. Ameliyata bu aşamadan sonra robatla devam edilmektedir.

Ameliyattan hemen sonra hastayı neler bekliyor?

Ameliyattan hemen sonra genellikle hastayı yoğun bakım ünitemize alıp, yaklaşık 6-8 saat orada takip ediyoruz. Sonrasında hastayı servisteki tek kişilik odasına alıyoruz.

Ameliyat sonrası 1. Gün hastayı neler bekliyor?

Ameliyat sonrası 1. Gün sabahı hastanın barsak sesleri aktif hale gelmişse hastaya sulu gıdalar başlanıyor. Hastanın ağrısı olursa hastaya ağrı kesiciler veriliyor. Hastalardan ayakta mümkün olduğunca fazla dolaşmalarını istiyoruz.

Ameliyat sonrası 2. Gün hastayı neler bekliyor?

Hastalar bu günde genellikle normal beslenmeye geçmiş oluyorlar. Ameliyat sonrası genellikle 2. günde hastaların dreni alınıyor ve hastalarda herhangi bir komplikasyon yoksa hasta hastaneden taburcu ediliyor.

Taburcu sonrası hastalarımızın dikkat etmesi gerekenler nelerdir?

Taburcu olduktan bir gün sonra aksi belirtilmedikçe banyonuzu yapabilirsiniz. Pansuman yerleri su geçirmeyen (tegaderm) flasterle örtüldüğündensu ile temasta bir sakınca yoktur. Ayrıca sondanın suya temas etmesinde de bir sakınca yoktur. Sonda bakımı için penis ucunun alkolsüz ıslak mendille günde 3-4 temizlenmesi yeterlidir. Ameliyat sonrası 21 günden önce çömelerek idrar ve büyük abdestini yapmamaya dikkat ediniz.