Doku onarıcı tıp Ürolojide yeni umut - kronik yara tedavisi, otoimmün hastalıkların tedavisi, ve birçok hastalıkta kullanım potansiyeline sahiptir

YaÄŸ dokusu önemli bir kök hücre kaynağı olarak onarıcı tıpta son yıllarda kullanılmaya baÅŸlanmıştır. Bir çok cerrahi dalında yaÄŸ dokusundan elde edilmiÅŸ mezenkimal kök hücreler gittikçe önem kazanmaya ve hayvan deneyleri klinik deneyleri yapılmaya baÅŸlanmıştır. Bu kök hücreler uygulandıkları doku üzerinde onarıcı ve yenileyici etkiye sahiptir.

​

YaÄŸ dokusunun çeÅŸitli kimyasallarla yıkımı sonucunda elde edilen stromal vasküler fraksiyon yoÄŸun kök hücre içermesi nedeniyle sertleÅŸme problemi ve ürolojinin birçok hastalığında rejeneratif amaçla birçok endikasyonla kullanım potansiyeline sahiptir.

​

Kök hücrenin özellikleri farklılaÅŸmayı tetikleyici, besleyici (trofik), immünite düzenleyici (çeÅŸitli deÄŸiÅŸikliklere bir bağışıklık yanıtı), hasarlı dokuyu anahtar-kilit gibi bulma ve  onarma yeteneÄŸi vardır.

​

SertleÅŸme probleminde kök hücre tedavisi investigational çalışma aÅŸamasındadır ve taze uygulamalar etik kurul, kültür uygulamaları özel izinler ve gerekli kurumlara bildirimle yapılmaktadır.

Erectile Dysfunction: AUA Guideline (2018)

Published 2018

The purpose of this guideline is to provide a clinical strategy for the diagnosis and treatment of erectile dysfunction (ED).

-For men with ED, low-intensity extracorporeal shock wave therapy (ESWT) should be considered investigational. (Conditional Recommendation; Evidence Level: Grade C)

-For men with ED, intracavernosal stem cell therapy should be considered investigational: (Conditional Recommendation; Evidence Level: Grade C)

-For men with ED, platelet-rich plasma (PRP) therapy should be considered experimental. (Expert Opinion)

.

​

Stem Cells (Kök hücre) medikal yayınlar ve akedemik bildiriler doÄŸrultusunda güncellenen saÄŸlık sitesidir. Klinik çalışma-Meta analizler esas alınarak düzenlenmiÅŸ tıp metinlerinin hastanın anlayabileceÄŸi ÅŸekilde sunumu amaçlanmıştır.
Bu site üzerinden gerçek bir muayene, teÅŸhis ve tedavinin yerine geçecek herhangi bir saÄŸlık hizmeti verilmemektedir. Bu sitedeki bilgiler hastaların tanı ve tedavisi amacı ile kullanılamaz. Bu site içeriÄŸinin bu amaçla kullanımından doÄŸacak tüm sorumluluk ziyaretçiye ve kullanıcıya aittir. Bu siteyi ziyaret eden kiÅŸiler bu uyarıları kabul etmiÅŸ sayılırlar.