Flexible lazer taş ameliyatı Dr Tuncay Taş

Böbrek Taşına Yaklaşım.

Avrupa Üroloji Klavuzu'na göre Flexible taş tedavisi

Bu yöntemle idrar yollarından daha ince bir kıvrılabilen optik vasıtasıyla, vücuda hiçbir delik açmadan, idrar kanalından böbrek içine girilir. Buradaki taşlar lazer yardımıyla kırılır.

Avrupa Üroloji Derneği klavuzunda flexible üreterorenoskopi Taş kırmanın başarısız olduğu  hastalarda önerilmektedir.

Küçük çaplı bir endoskop aletiyle yapılan en yeni tedavi türüdür. Dünyada yaygın olarak kullanılır, başarı düzeyi yüksek, komplikasyon riski ise düşüktür. Genel veya lokal anestezi altında yapılır. Siz anestezi altındayken, doktorunuz vücudunuza hiçbir kesi yapmadan endoskop ile üretradan mesaneye girer. Taş özel bir “sepet” kullanılarak dışarı çeker.

flexible taş cerrahisi Dr Tuncay taş
Bilmeniz gerekenler //

​​​​​Operasyon anestezi altında yapılır.

Operasyonu için genel, spinal ve damardan anestezi alacaksınız. Siz anestezi altındayken doktorunuz endoskop ile vücudunuzda herhangi bir kesi yapmaksızın üretradan geçerek mesanenize ulaşır.

Kıvrılabilir cihaz ne zaman kullanılır?

Taşın yerine göre sert veya kıvrılabilir üreteroskop kullanılır. Böbreğe kaçan taşlar için kıvrılabilir cihaz kullanılır. Esnek üreteroskop doktorunuzun böbrekteki hemen hemen her noktaya ulaşabilmesine olanak sağlar

Taşlar nasıl alınır?

Taş tespit edildiğinde özel bir “basket” kullanılarak dışarı çekilebilir. Eğer taş, bütün halde çıkarılamayacak kadar büyükse lazer, ultrason veya pnömatik (havalı çekiç gibi çalışır) taş kırma cihazları ile parçacıklara ayrılabilir. Bu noktada bütün taş parçacıkları çıkarılır.

Nezaman bu ameliyatı düşünmeliyim?

herne kadar Flexible teknoloji bir ameliyat olsada taş kırma gibi böbrek ve üreter taşları için güvenli ve etkili bir tedavi seçeneğidir. İşlem sırasında taş parçacıkları çıkarıldığı için bunları daha sonra atmak zorunda kalmazsınız. Doktorunuz sizin durumunuza göre SWL ile URS arasındaki farkları size açıklayacaktır.

Nezaman taburcu olur iyileşirim?

Genellikle ameliyattan 2 gün sonra taburcu olabilir ve olağan günlük faaliyetlerinize dönebilirsiniz. İdrarınız birkaç gün kanlı gelebilir. Eğer işlem sırasında JJ-stenti konulduysa, idrar akışınız tekrar normale döndüğünde doktorunuz bunu çıkaracaktır.