Böbrek tümörü nedir ?

Böbrek tümörü nedenleri ve Tanı protokollleri.

Böbrek Kanserine Yaklaşım.

Amerika birleşik devletlerinde her yıl yaklaşık 65.000 hasta yeni tanı almakta ve bunların 13.000 kadarı hastalığa bağlı ölüm ile kaybedilmektedir.

Muayenede böbrek içerisindeki yeri, şekli, boyutu ve yapısı ile tam bir değerlendirme sağlaması gerekir. Böbrek kanserinde erken tanı hayatidir, erken tanının ardından ilgili tedavi ile hastalıksız uzun bir yaşam sağlanabilir. Böbrek kanseri böbrekte kötü huylu bir tümör oluşturan kanser hücrelerinin kontrolsüz büyümesi sonucunda oluşur, nispeten nadir bir kanser türüdür. Böbrek kanseri büyüdükçe ve/veya zamanla ana tümörden direkt yolla ya da kopan parçalar kan yoluyla akciğerler, karaciğer, pankreas, kemikler ve beyin içine yayılabilir (ayrıntılı bilgi için hekiminize başvurun).

Böbrek kanseri genellikle 50-70 yaşları arasında ortaya çıkar. Erkeklerde kadınlara göre daha fazla görülür. ancak ülkemizde oran net olarak bilinmemektedir. Böbrek kanseri risk faktörlerinin bilinmesine rağmen nedeni henüz tam olarak bilinmemektedir.İdrarda kan, böbrek bölgesinde kitle, ağrı, iştahsızlık, genel hastalık hali, kilo kaybı, tekrarlayıcı yüksek ateş, yüksek kan basıncı (hipertansiyon), kansızlık hastaların şikayetleridir. Bu şikayetlerin hiç biri olmadan da böbrek tümörü görülebilir. Kanser yayılmışsa yayıldığı organla ilgili bulgular görülebilir. Örneğin akciğerlere yayıldıysa öksürük, nefes darlığı, kanlı balgam çıkarma olabildiği gibi kemik yayılımı olan hastalarda kemik ağrıları, beyin yayılımı olanlarda baş ağrısı, felçler, şuur kaybı gibi bulgular olabilir.

Böbrek kanserinde hekim nasıl tanı koyar

Hastanın yakınmaları ve geçmişi hakkında doktorun yapacağı araştırma ve fizik muayene tanıya ulaşma yolunda ilk adımdır. Muayenede özellikle karın bölgesinde böbreklere uyan bölgede normal dışı sertlik ya da kitle olup olmadığı araştırılır. Daha sonra kan ve idrar testi yapılabilir. Böbrek tümörlü hastalarda bazen idrarda gizli kan yakalanabilir. Hastanın yakınmaları, öyküsü ve doktorun ilk değerlendirme bulguları daha sonra yapılacak araştırmaları belirlemek için çok önemlidir.

Böbrek kanseri genellikle görüntüleme testleri ile teşhis edilebilir. BT, PET taraması, ultrason, intravenöz pyelogram ve / veya MR görüntüleme testlerinden yararlanılabilir. Böbrek kanseri olan insanlar için yaşam süresi böbrek kanseri tip, büyüklüğü ve diğer faktörlerin sahne almasına bağlı olarak değişir. Böbrek kanseri tedavisinde cerrahi, radyoterapi, hedefli tedavi, immünoterapi ve / veya kemoterapi uygulanabilir.

Böbrek kanseri tanısında daha kesin sonuçlar elde etmek için hekim tarafından:

• BT

• PET taraması

• Ultrason

• İntravenöz Pyelogram

• MR

•   Daha fazla bilgi >>

Bunlara Dikkat!

Böbrek kanserinde erken tanı hayatidir, erken tanının ardından ilgili tedavi ile hastalıksız uzun bir yaşam sağlanabilir.:

• 50-70 yaşları arasında ortaya çıkar

• Erkeklerde kadınlara göre daha fazla görülür

• İdrarda kan